بهترین کارتن پلاست تولید داخلی

کارتن پلاست تولید داخلی از نظر مقاومت و زیبایی در بعضی موارد بهتر و پر کاربردتر از کارتن های مقوایی در بسته بندی محصولات است. به همین جهت می تواند بهترین گزینه برای بسته بندی جهت صادرات باشد.
کارتن پلاست ها از جنس پروپپلین تولید می شوند که به نام اختصاری (pp) نوشته می شود. کارخانه هایی که این نوع محصول را تولید می کنند به صورت شبانه روزی در حال کار هستند. به این علت که تعداد کارخانه هایی که کارتن پلاست تولید می کنند تعداد محدودی هستند.
از این رو هنوز این نوع بسته بندی به اندازه ی کارتن مقوایی مورد توجه قرار نگرفته است و علت دیگر اینکه نمی دانند که این نوع بسته بندی گاهی اوقات به صرفه تر از نوع مقوایی آن است.
کارتن پلاست ها در تنوع رنگی نسبت به کارتن مقوایی چندان تفاوتی ندارند ولی یک فرق مهم اینکه رنگ های کارتن پلاست در همان لحظه تولید ورق به خود کارتن چسبیده است ولی در کارتن مقوایی باید با پوستر بر روی آن لمینت شود و یک هزینه جداگانه محاسبه می شود.

قیمت کارتن پلاست

کارتن پلاست بر اساس متر مربع به فروش می رسد و اکثرا به صورت رول و گاهی اوقات هم به صورت شیت شده و در عرض های 1 و 2 متر تولید می شود. گراماژ یا همان وزن کارتن پلاست در قیمت تاثیر بسزائی دارد.
مثلا ارزان ترین نوع این کارتن ها از ضخامت 2 میل با گراماژ 300 شروع می شود که برای کارهای ظریف مانند گذاشتن کارتن بین اجناس برای جلوگیری از ضربه دیدن و گاها برای تبلیغات نیز استفاده می شوند.
معمولا کارخانه برای فروش کارتن پلاست، از قبل سفارش همه ضخامت ها را تولید نمی کنند و فقط تعداد محدودی از آنها که پر کاربردتر هستند را تولید نموده و در اختیار مشتریان قرار می دهند و ضخامت های دیگر را بنا بر سفارش مشتری تولید می کنند مانند ضخامت های 4، 5، 6 و … تا 10 و حتی 11 میل. و پر فروش ترین آنها 2 و 3 میل هستند.


منبع: کاغذ و کارتن سازی ایران